Stena Line & ervaringen

Stena Line

Stena Line is één van de grote ferrymaatschappijen. Zij vervoeren meer dan 14 miljoen passagiers per jaar. De ferry vaart vanuit Nederland naar Engeland via Hoek van Holland naar Harwich. Vooral vanuit het Verenigd Koningrijk varen ze naar veel bestemmingen. Ze varen vanuit de volgende Engels havens: Fishguard, Holyhead, Liverpool en Cainryan naar de Ierse plaatsen Rosslare, Dun Laoghaire, Dublin en Belfast. Denemarken, Duitsland, Noorwegen en Zweden worden via diverse haven verbonden.

Vloot

Stena Line beschikt over 35 moderne vaartuigen die op 20 routes varen. We hebben op onze Stena Line vloot pagina meer informatie over de schepen.

Routes

  • Hoek van Holland Harwich
  • Frankrijk – Engeland
  • Frankrijk – Ierland
  • Engeland – Ierland en Noord-Ierland
  • Duitsland – Zweden
  • Duitsland – Letland
  • Zweden – Letland
  • Polen – Zweden
  • Denemarken – Noorwegen
  • Denemarken – Zweden

Nuttige informatieHuisdieren & Rolstoeltoegankelijkheid

Huisdieren

Huisdieren toegestaan op de schepen van Stena Line Ferry. De voorwaarde is wel dat zij in het bezit moeten zijn van ‘Het Europees Paspoort voor Gezelschapsdieren'. Let er wel op dat er extra kosten zitten aan het vervoeren van uw huisdieren. Deze kosten variëren per route. Ook dient het chipnummer doorgegeven te worden bij de boeking.

Rolstoeltoegankelijkheid

Op de schepen van Stena Line is alles toegankelijk voor de mindervalide passagiers. Als u boekt kunt aangeven of u speciale hulp nodig heeft. Tenzij u als voetpassagier hulp nodig heeft. Dan kunt u dit gewoon bij de check in of de balie in de hal aangeven. Voor passagiers die bij het lopen afhankelijk zijn van de hulp van een blinde geleidehond zijn er geen beperkingen in de openbare ruimtes.

Als u met de auto komt is het goed om u zo vroeg mogelijk te melde bij de check in. Hier ontvangt u een speciale kaart die u vervolgens achter de voorruit kan leggen. U krijgt dan een parkeerplaats toegewezen op het autodek die dicht bij de lift naar het passagiersdek ligt. Aan boord zijn speciale ruime invalidehutten ingericht met beneden bedden en een toegankelijk toilet. In de openbare ruimtes zijn ook toegankelijke toiletten aanwezig.

Stena Line ContactTelefoon, email en post

Klant contact Center
+31 (0)174 315 811
maandag t/m vrijdag 09:00 – 18:00
zaterdag en zondag 10:00 – 15:00

Stena Line kantoor 
+31 (0)174 389 333

Email
info.nl@stenaline.com

Adres kantoor
Stationsweg 10
3151 HS
HOEK VAN HOLLAND

Bekijk voor het adres van de terminal onze pagina`s over de veerdiensten.

Boeking wijzigen

Annuleren

Calais – Dover en v.v.

Economy tarief

  • Administratiekosten € 25,- verhoogd met: 100% van de reissom

Flexi tarief

  • € 17,50 kosten

Europoort – Hull

  • Tot 57 dagen voor vertrek 15% van de reissom
  • Van 56 tot 29 dagen voor vertrek 25 % van de reissom
  • Van 28 tot 15 dagen voor vertrek 50% van de reissom
  • 14 dagen tot de dag van vertrek of bij no show 100% van de reissom

Reizen vanaf 28 weken zwangerschap met Europoort – Hull is niet toegestaan. Voor Calais – Dover is dit vanaf 34 weken niet meer toegestaan.

Wijzigen

Calais – Dover

Economy tarief

  • € 37,- per wijziging + eventuele tariefsverhoging

Flexi tarief

  • € 25,- per wijziging + eventuele tariefsverhoging

Europoort – Hull en v.v.

  • € 55,- per wijziging + eventuele tariefsverhogingen.

Vervoer van commerciële goederen is niet toegestaan

Reis op een afvaart tot 4 uur voor of na uw geboekte overtocht, afhankelijk van beschikbaarheid. Indien u reist buiten 4 uur voor of na uw geboekte afvaart, dan zal u een toeslag moeten betalen die het prijsverschil dekt, dit kan een maximumbedrag van € 84 bedragen.

Ervaringen

“Ik reis zelf vaak met Stena Line naar Harwich en tot nu toe altijd goede ervaringen gehad. Varen bijna altijd op tijd en vriendelijk personeel. Wc's in de openbare ruimtes mogen van mij wel wat schoner. Verder dik tevreden. Ook lekker eten en genoeg te doen aan boord.” – Anoniem

“Ik heb 1 keer gevaren met deze maatschappij en toen ging alles mis wat maar mis kon gaan. Eerst waren ze mijn ticket kwijt en op de bood zeiden ze geen plek meer te hebben. Voet bij stuk gehouden en alsnog wel mee kunnen varen. Reis zelf was wel goed. Hoop dat het eenmalige vergissing was.” – G. TM.

“Verhaal hieronder herken ik helemaal niet! Ik vaar echt al 25 jaar met deze maatschappij en nog nooit 1 keer mis gegaan. denk dat het gewoon een vergissing moet zijn geweest.” – Ruud

“Deze zomer voor het eerst naar Engeland met Stena. Dik tevreden. Alles goed geregeld en geen problemen gehad.”- Arie

“On the stena horizon i had to sleep with 2 other truckdrivers that didn't speak english in a cabin so small that wasn't human, i complained but was the policy of the ferry, i hope my boss never let me go with this ferry again” – Ron

Bekijk alle reviews